Thursday, July 23, 2009

posting...

"jabatan kesihatan kuala lumpur"
wah takutnye...pas dpt tau posting kat ne lg xtenteram rasenye...katne tempatnye ingat dpt hkl..mase interview beria mntk hkl sbb senang nak gi keje ngan ibunda n ayahanda sahaje...tp yg dpt hkl die btau dpt hkl...so try testing bukak website ngk bhgn farmasi die..prospek keje seperti bpfk..
papepun...syukur dpt kl...senang sket...
xyah penin2..wait n see je la dulu skrang ni..ok
gambate...chaiyok2

Saturday, July 11, 2009

event....

wah dah besawang ni sampai terlupe kewujudan blog...lame x tulis bnyk nak tulis cume xde mase je nak membebel kt sini...xde mase bnyk mase la...malas je...
important event yg dah berlaku beberape bulan ini...:
1:dah abis blaja dah..xyah gi shah alam dah...dpt berehat2 dgn gumbira di rumah ini...
2:abangku kawen suda...makin bnyk soalan berbaur ugutan n ancaman ''ika bile lg?'' kerana hanya tinggal budak pompuan sorang ini saje yg tidak berstatus kawen dlm family yg comel ini...ye bile tiba saatnye n jumpe orgnye kawen la pompuan yg comel ini
3:menjadi org pertame yg dpt surat spa....huhu..yeke..pasan..
4:ramai juga kawan2 yg sudah bertitle isteri org...tgk gamba cam hepy je nak kawen..tp ble pk2 balik cam takut pun ade nak kawen...
5:sudah menjadi penunggu tetap umah sambil blaja memasak yg sumenye xjadi...hukhuk akhirnye malas dah nak masak..makan je lg best...tetibe teringat teh yg intan wat mase beday cik bal..hehe

pelagi....xingat dah...
walaupun sonok duduk berehat di umah..tp kadang2 rindu gak nak blaja blik...manusia mmg xpenah besyukur...

Saturday, March 21, 2009

mak ayah

cam lawa kan gamba ni....bler ngk gamba ni cam rindu nak balik umah..huhu.. baru je jumpe pun minggu lepas....ni la mama n baba...dah berumur dah diorang...bile usia kite makin dewasa, usia diorang pun makin meningkat... kite happy ble dah besar, tp kite lupe yang diorang semakin dimamah usia...hope umur diorang panjang n diberkati...
miss u

Thursday, March 19, 2009

last day clerkship



huhu cam sedih plak dah abis hospital..walaupun kalo tgh clerkship rase cam nak cepat2 abis je hospital ni..as a conclusion clinical ni sonok gak walaupun sampai skrang x bape pandai lg nak wat pci lagi, setiap minggu benasib baik je, samade dapat preceptor baik yang kasi pci banyak2, xpun lecturer sendri yang kasi. adela beberapa minggu je yang sengal2 x dpt pci..n cam hampeh sket.
selase n rabu semalam ni blaja ngan hebatnye, walaupun ari2 terakhir clerkship n sepatutnya ari besuka ria..poyos..
dis week masuk wad cardio, sangat banyak heart disease n algorithm nye n cam senang je ngk pharmacist ni wat keje..tp diri sendri yang baru bace ni x apal2 algorithm die walaupun baru je bincang pasal disease 2,, huhu sangat takut nak pekse n nak jadi prp..''Ya Allah semoga aku cepat inagt sume disease ngan treatment die''amin
patient kt cardio walaupun disease die banyak, n terbayang orang die kurus sbb kidney failure, tp ble jumpe ngk die ok je cam x sakit may b sbb slalu puase n bnyak buku islamic kt katil die, yg wat die rase penyakit juz dugaan dr Allah...papepun harap pakcik ni cpt sembuh n bleh baik.

las but not least, minggu ni gak minggu begambar..sonok2

geng2 wanita
geng biru
geng hijau
serapan..hehe

Saturday, March 14, 2009

kembara



last semester jadi komander...walaupun sem ni x xtive sangat pun...tp bnyk pengalaman dpt sepanjang 6 sem jd komander..yang suka, duka, lara n macam2 lg..hehe
dalam bnyak2 pengalaman yang paling bnyk rasenye, kite kenal manusia yg bnyk ragamnye, yang kadang2 ssh nak difahami..kawan, sahabat, rakan sekompeni, rumate and macam orang lg kt sini..susah nak tolerate dgn manusia yg bnyk ragam n perangainye..time nak amik gamba ni pun bleh jadi gaduh, huhu atas sebb yang x dpt nak dielakkan..setiap ade background, environment, pemikiran yang tersendiri yang mempengaruhi gaya dan cara kehidupan masing2, diri sendiri dan faktor2 ini yg membentuk kite menjadi dir kite yang skarang ni.
lain2 blaja becakap dpn org, ilmu2 rekreasi yang dlu minat gile2... skrang cam minat sket2 je hehe.

sambung nnti ngah wat report

Tuesday, March 10, 2009

flasback


baru pas bace buku travelog haji..sonok2..rase cam nak pegi lagi je kat sane..ketenangan yg xdpt digambarkan ngan kata2 ..nak cite pun xleh...rase kerdil, bnyak dosa macam2 perasaan bercampur baur..lepas wat umrah je rase ketenangan, rase puas..walau xtau pun amalan yg dibuat 2 trime ke x?..semayang dpt ngk kaabah, dpt jumpe umat islam dr macam2 kaum..
dapat minum air zam2 hari2, amik semayang pun gune air zamzam2.

tp time xleh lupe ble nak jage pantang larang dalam ihram..nak bukak serkup pun pelan2..bile ingat balik rase cam baru je pegi..
harap2 dpt jadi muslimah solehah......sentiase ingat Allah walau ape keadaan pun..

Sunday, March 8, 2009